Prowadząc firmę, trzeba się każdego dnia zmagać z ogromnymi trudnościami i przeszkodami. Nie tylko tymi od strony prawnej, lecz również sprzedażowej i zarządczej. W sytuacji, gdy firma zaczyna się rozrastać, a ilość napływających do niej informacji od klientów jest zbyt duża, łatwo się w tym wszystkim pogubić. W takiej sytuacji bardzo dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po system CRM. Czym on jest, jak działa, a przede wszystkim, jakie są jego najważniejsze zalety?
CRM co to jest?
Od czego należy zacząć zdobywanie wiedzy na temat usprawnienia funkcjonowania firmy przy pomocy systemu CRM? Przede wszystkim na wstępie trzeba się dowiedzieć, czym on tak w ogóle jest i na czym polega jego działanie.
CRM, czyli Customer Relationship Management, to system pozwalający zarządzać relacjami z klientami. Jest to narzędzie, które pozwala zautomatyzować wiele codziennych żmudnych zadań, usprawnić kontakt z klientem, a także przeanalizować napływające od nich informacje. Przykładowo CRM pozwala identyfikować oczekiwania klientów względem danej firmy, a to z kolei pozwala lepiej przygotować ofertę i zwiększyć tym samym sprzedaż.
Najważniejsze zalety CRM
Skoro już wiadomo, czym jest system CRM, warto się teraz zastanowić nad tym, jakie konkretnie korzyści może dane przedsiębiorstwo uzyskać jego wprowadzeniem. Jakie są zalety tego rozwiązania?
Przede wszystkim wiedzieć trzeba to, że CRM pozwala w naprawdę efektywny sposób zorganizować pracę przedsiębiorstwa. Dzięki niemu zbieranie informacji, ale też ich organizowanie i przechowywanie jest całkowicie automatyczne. Pozwala to je bardzo wygodnie analizować, a więc szybko wyciągać z nich wnioski poprawiające jakość pracy firmy.
Kolejną bardzo dużą korzyścią jest znaczne poprawienie relacji z klientami. CRM w naprawdę rewelacyjny sposób poprawia jakość obsług klienta, która staje się szybsza i bardziej profesjonalna. Co więcej, CRM to także wyraźna poprawa relacji biznesowych z innymi przedsiębiorstwami robiącymi razem interesy.
Bardzo dużym plusem z wprowadzenia takiego systemu jest poprawa efektywności pracy i organizacji magazynu. Dzięki temu przykładowo znacznej poprawie może ulec szybkość kompletacji zamówienia, jego wysiłki czy też ogólnie rzecz biorąc obsługi. Przekłada się to na szybciej zrealizowane zlecenia i większe zadowolenia klienta.
Na konie warto jeszcze wspomnieć, że często wykorzystywaną i bardzo cenioną korzyścią płynącą z wprowadzenia tego system jest usprawnienie działania księgowości. Możliwe jest to dzięki integracji systemu księgowego i magazynowego, dzięki czemu przepływ informacji pomiędzy nimi jest znacznie efektywniejszy.
Kto powinien sięgnąć po system CRM?
Jak wiec widać, korzyści płynące z tego systemu są naprawdę bardzo istotne dla efektywności prowadzenia biznesu. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak, czy powinno w CRM zainwestować. Czy sprawdzi się on w ich firmach?
Przede wszystkim wiedzieć trzeba, że kupienie i wdrożenie takiego systemu do jednoosobowej firmy, gdy np. samodzielnie prowadzi się mały sklep internetowy, nie będzie opłacalne. System ten z uwag na możliwość obsługi ogromu informacji, polecany jest przede wszystkim średnim i dużym przedsiębiorstwom, a także firmą z sektora B2B.