e-technolog.pl

Blog tematyczny o IT, internecie i technologii

Poradniki

Sprzedaż na marketplace – jakie korzyści za sobą niesie?

Sprzedaż na marketplace – jakie korzyści za sobą niesie?

Sprzedaż na marketplace jest bardzo popularnym sposobem wkroczenia do świata e-commerce. To metoda łatwa, niskokosztowa i mało ryzykowna. Co więcej, sprzedawcy często mogą liczyć na dodatkowe korzyści, które ułatwiają im start w tej branży. Jakie programy dla sprzedawców oferuje Allegro? Co warto wiedzieć na ich temat? Wyjaśniamy.

Sprzedaż na marketplace – czy warto?

Wśród sprzedawców zdania na temat platform typu marketplace są podzielone. Jedni bardzo sobie chwalą sprzedaż za ich pośrednictwem i nie wyobrażają sobie wręcz funkcjonowania firmy bez nich. Inni są bardzo sceptycznie nastawieni i wzbraniają się przed współpracą z tego typu serwisami. Najczęściej obawy tej drugiej grupy dotyczą kosztów – prowizji i innych opłat związanych ze sprzedażą. Warto jednak wiedzieć, że stawki są ustalane w taki sposób, by nie były obciążające dla sprzedających. Ponadto dzięki samej obecności na marketplace zyskują oni ogromną ekspozycję, co często pozwala na zwielokrotnienie liczby zamówień, a tym samym zysków – nawet po uwzględnieniu obowiązkowych opłat.

Platformy typu marketplace są dobrym rozwiązaniem nie tylko dla doświadczonych, ale też dla początkujących sprzedawców. Zapewniają bowiem:

  • bardzo łatwe wkroczenie na rynek e-commerce – dzięki intuicyjnej obsłudze,
  • bardzo niskie koszty początkowe – możliwość rozpoczęcia działalności w zasadzie przy zerowym budżecie,
  • minimalne ryzyko działalności – brak inwestycji to brak ryzyka,
  • możliwość szybkiego zbudowania renomy firmy i zdobycia pierwszych klientów – reputacja platformy niejako przenosi się na działających na niej sprzedawców,
  • możliwość dokształcenia się w zakresie handlu online, zdobycia nowej wiedzy i doświadczenia.

Platformy marketplace doskonale jednak wiedzą, że nie każdego przekonują tego typu argumenty. Dlatego stosują też inne metody wsparcia i zachęcania sprzedawców.

Program powitalny Allegro – najlepszy pakiet korzyści dla sprzedających

Najpopularniejszy polski portal typu marketplace z całą pewnością jest liderem, jeśli chodzi o korzyści dla sprzedających.Program powitalny Allegro to zestaw przywilejów dostępnych wyłącznie dla nowych sprzedawców. Jego celem jest przede wszystkim:

  • ułatwienie sprzedawcom „przebicia się” na dość konkurencyjnym rynku Allegro i nabrania rozpędu,
  • umożliwienie im szybkiego zdobycia pierwszych klientów i ocen, a więc zbudowania wiarygodności jako marka,
  • zapewnienie dostępu do informacji, które pomogą dowiedzieć się więcej o handlu online i specyfice sprzedaży na Allegro, a następnie zoptymalizować swoje działania.

Specjalny program dla nowych sprzedawców Allegro umożliwia też zmaksymalizowanie zysków w pierwszym okresie działalności, a tym samym przeznaczenie większych kwot na inwestycje w dalszy rozwój firmy. Dzięki temu jest to idealny „motor napędowy”!

Na czym polega program powitalny Allegro?

Program powitalny Allegro składa się z dwóch etapów trwających 90 dni. Łącznie można więc korzystać z preferencyjnych warunków przez niemal pół roku. W pierwszym etapie każdy nowy sprzedawca Allegro, który aktywuje w swoim profilu pakiet korzyści, otrzymuje:

  • do 100% zniżki na prowizję od sprzedaży oraz 50% zniżki na prowizję od sprzedaży oferty wyróżnionej (maksymalnie 10 000 zł brutto zniżki na każde 30 dni),
  • 100 darmowych wyróżnień ofert, które zwiększają ich widoczność w wynikach wyszukiwania, 
  • darmowy dostęp do Abonamentu Profesjonalnego, który zapewnia dostęp do narzędzi wspomagających monitorowanie i optymalizację sprzedaży.

Dodatkowo po ukończeniu w ciągu 10 dni kursy w Akademii Allegro otrzymuje się kolejne 100 wyróżnień.

Po zakończeniu pierwszego etapu (po 90 dniach) można otrzymać kolejne korzyści (na następne 90 dni). Obejmują one:

  • 30% zniżki na prowizję od sprzedaży i 50% zniżki na dodatkową prowizję od sprzedaży oferty wyróżnionej,
  • kolejny pakiet 100 wyróżnień ofert,
  • 80% zniżki na Abonament Profesjonalny. 

Aby jednak przedłużyć program powitalny Allegro o ten etap, trzeba spełnić pewne warunki. Wymaga to:

  • sprzedania towaru za minimum 4 000 złotych brutto lub posiadania 30 aktywnych ofert,
  • wykorzystania minimum 50 wyróżnień przyznanych w ramach pierwszego etapu lub wyróżnienia minimum 30% spośród wszystkich swoich aktywnych ofert,
  • posiadania przynajmniej jednej oferty ze statusem Smart! lub minimum 20% ofert z darmową dostawą.

A zatem w skrócie, Allegro drugim etapem pakietu nagradza aktywnych i zaangażowanych sprzedawców. Dodatkowo mogą oni brać udział w innych akcjach promocyjnych platformy, takich jak wspomniane Allegro Smart! (które pomaga zwiększyć sprzedaż i zyski) czy program Monet. Akademia Allegro pozwala natomiast pozyskać wiedzę na temat sprzedaży online i biznesu, która może być bezcenna.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.